-

-

Assalamualaikum... Hola!!

Assalamualaikum... Hola!!
Mungkin ada yg keliru antara Aiza Qriselda & Anastasia Qirana. Kedua-duanya adalah orang yg sama
=) Yang sudi luangkan masa untuk membaca, terima kasih sangat-sangat. Yang sudi tinggalkan komen, terima kasih, terima kasih. Yang sudi follow contengan di sini, terima kasih, terima kasih, terima kasih (nak tulis beribu-ribu lemon
terima kasih tapi ruang tak cukup). Enjoy and happy reading! Lots of love, AQ

Friday, November 4, 2016

ENCIK HAIMAN & WARDAH KE VERSI CETAK!!

Alhamdulillah... Laa haula wa laa quwwata illa billahil'aliyyil'azim
Akhirnya Encik Haiman & Wardah ke versi cetak :)
My new baby, with me new pen name ;)
 
 
MIMPI YANG SEMPURNA
Jika kisah kita ini adalah mimpi, ia adalah sebuah mimpi yang sempurna…

Duda.
Gadis.
Beza umur 14 tahun.
Akan adakah titik harmoninya?
 
“Nak buat apa ni, Kak Adah? Sengih sorang-sorang...”
“Ada projek sikit.”
“Projek??”
“Shhh... Ni projek P&C ni.”
“Macam menarik aje?”
“Ni projek jihad.”
“Jihad tu bukan perang ke?”
“Peranglah ni. Perang mental dan spiritual.”
 
Hakikatnya, soal hati susah nak ditelah dan dikhatam.
 
“Ya, I tahu you dah membesar menjadi seorang wanita yang menggoda naluri kaum Adam, bukan lagi budak perempuan mentah yang kalut setiap kali berdepan dengan I. Tapi...”
Tanpa sempat aku melarikan diri, tangan kekarnya telah mengepung tubuhku kiri dan kanan, membuatkan aku tersekat rapat dengan dinding.
“....orang perempuan sebenarnya tak pernah matang dalam soal hati dan perasaan. Dan you Wardah, you adalah salah seorang daripada mereka.”
 
Ke Lisse, memang kerja gila!
“Kenapa suka bunga tulip? Setahu I, kebiasannya perempuan ni diumpamakan sebagai mawar. Nama you pun maksudnya mawar, kan?”
 
“Sekali aje, Wardah. Sekali you sambut hujung jari I ni, sampai mati I ada untuk lindungi you.”
Akal kata jangan, hati tetap teruja. Akal kata tak usah, hati kata tak apa. Bila akal mahu menyebelahi rasa, hati pula ingatkan jangan main api bara.
 
Lalu di mana titik noktahnya?

No comments :

Post a Comment